Registreeri massaaž‎ile

Liitu Uudiskirjaga

20 puu- ja juurvilja kasulikkusest

On teada tuntud fakt, et meie toidulaual peavad olema puu-ja juurviljad, et oleksime terved ning saaksime ennetada paljusid haiguseid. Lisaks aitavad nad tasakaalustada meie igapäeva toidulauda ja soovituslikult peaksid nad olema vähemalt pool meie toidukordadest.

Järgnevalt siis natuke erinevate viljade kasulikkusest, loomulikult ei ole siin kõiki suurepäraseid vilju välja toodud, nendest kahekümnest võiksime aga oma taldrikule või kiirtoidu asemele valida aga enamiku.

1.Avokaado

Mõningate uuringute kohaselt on avokaado hea, kuna aitab võidelda kõrgvererõhuga, kuna aitab aeglustada südame tööd ja lõdvestada veresooni, millel on omakorda südamele hea mõju.

Ka rasv, mis selles rohelises viljas sisaldub on keha jaoks kergem lõhustada ning ladustada. Ka on see rasv meie kehale oma toiteväärtuse  ja tervislikkuse osas kõvasti parem kui poolfabrikaatide kiirtoidurasv. Lisaks on leitud, et avokaado on diabeedi puhul samuti hea valik, kuna aitab maksal ja lihastel glükoosi  paremini omastada, mis omakorda on hea meie seedimisele ja kui meie metabolism on korras ei kahjustu ka veresooned ja närvid. Miks mitte kasutada või asemel leivamäärdeks.

2.Aprikoos

Kui soovid oma immuunsüsteemile lisaenergiat anda võiksid antioksüdantidest pakatavat ja põletiku vastast vilja kindlasti manustada. Lisaks on uuringud näidanud, et aprikoos on maohaavade ja neeruhaiguste puhul samuti hea, kuna aitab põletikuliste kõhus toimuvate probleemide ravile kaasa.

Mis peamine, need viljad aitavad neeru rakke kaitsta kemoteraapias kasutatavatest tablettidest tulenevatele kahjustuste vastu.

3.Muskusmelon

Niisama imemaitsev vili on hea ka neile, kel on kõrge kolesterooliga probleeme. See melon pidavat olema lausa tõhusam, kui diabeetikutele antav Atoravastatiin (siinkohal ei soovita ma kellelgi tablettide võtmist lõpetada, vaid pigem oma ravi lihtsalt täiustada)

Veel on kantaluup tuntud kõrge beta karotiini sisalduse poolest, mis on hea meie nägemisele.

4.Banaan

Super hea lisa meie smuutidesse ja magustoitudesse ning hea muna asendus kookidesse. Kuna nad sisaldavad palju kaaliumi on banaani söömine hea meie närvidele.  Hoiatuseks – kui teil peaks olema kaaliumi puudus on suur tõenäosus, et teil on ka probleeme südame ja nõrkusega.

Üleüldise tervise ning heaolu jaoks on banaan oma antioksüdantide ja erinevate vitamiini sisalduse poolest kasulik süüa ja ka selleks, et elimineerida vabade radikaalide teket meie tervetes rakkudes, ehk siis on banaan kasulik immuunsüsteemile.

5.Datlid

Magusad ja imemaitsvad aga samas tähtsad, kuna aitavad maksakahjustuste korral,  edendavad meie südame tervist ja tõstavad immuunsust.

Datlid omavad endas antioksüdatiivseid omadusi, mis aitavad ennetada katte teket meie veresoonte seintele.

6.Kurk

Tunnetuslike ehk kognitiivsete funktsioonide ja vähivastase fisetiini sisaldusega roheline toidulaua ehe. Ka on leitud, et Alzheimeri ja kemoteraapia puhul tasub kurki süüa, kuna lisaks fisetiinile sisaldab see roheline imevili endas veel antioksüdante ja omab analgeetilist toimet

7.Sidrun

Kollane ja hapu, kuid suurepärane C vitamini allikas ja see tähendab suurt kasu meie immuunsüsteemile ja kaitset erinevate haiguste vastu. On leitud, et sidrunil pidavat olema isegi suurem mõju kui aspiriinil, mis aitab trombide teket vähendada ja ennetada.

8.Lehtkapsas

Roheline leheline on täidetud suurepäraste toitainetega. Temas on vitamiine, mineraale ja vajalikke kiude, probiootikume ning karbohüdraate, mis on eriliselt vajalik neile, kel on probleeme kaloraazi ja alatoitumusega. Seda saab kasutada nii salatites kui ka krõpsudena.

9.Vesimelon ehk arbuus

Lisaks neerudele hea olemisele on temas palju antioksüdante, põletiku vastaseid ja vähivastaseid omadusi. Sellele imekirjale võib lisada ka südame haiguste ja vähiriski alanemise ning lipiidide ja oksüdatiivsete kahjustuste reguleerimise võime kudedes.

10.Ananass

Nagu ka sidrun on ananass C vitamiini allikas, lisaks on temas rauda, kaltsiumi ja magneesiumi. Seda vilja on sajandeid kasutatud kui traditsioonilist meditsiini osa. Ananassi lehe ekstrakt omavat endas põletiku vastaseid omadusi ja suudab aidata koekahjustuste paranemisele kaasa. Ka on ta võimeline võitlemaks mikroobiliste nakkustega.

11.Aloe Vera

Sajandeid kasutati kibedat aloe vera vilja diabeedi ravis. Nahale määrides suudab ta rahustada nahaärritust, paistetust ning sügelemist (päikesepõletuse korral siiski ei soovita, kuna lukustab soojuse nahka). Põletiku vastased omadused aitavad kaitsta meie aju närve ning parendada üleüldist tervist

12.Õun

Fütokemikaalid ubinas aitavad vähendada krooniliste haigust riski nagu südamehaigused, astma, diabeet ja vähk. Antioksüdativsed omadused aitavad võidelda vähirakkudega ja suurendada kolesterooli seerumit

13.Põldmari

Rikkad antioksüdantide poolest ja kubisevad kasulikest õhenditet nagu taniin ja antotsüaniin. Tulemuseks põletiku vastased omadused, mis aitavad võidelda H.Pyloriga (bakter kõhus, mis võib tekitada puhitusi, kõrvetisi, põletavat valu, isukadu, iiveldust) Antitromboossed ja põletikuvastased omadused on head südamehaiguste korral.

14.Artišokk

Aitab kaitsta sinu maksa pea kõige eest. Temas omadused aitavad vähendada oksüdatiivset stressi maksas ja suudavad parendada maksa kahjustusi kuna sisaldavad sellist kemikaali nagu karon tetrakloriid.

15.Oad

Rohelised oad on tähtsat eriti kõrge fenoolse sisalduse poolest ja olulised tugeva antioksüdantide omaduste osas. Jook rohelistest ubadest aitab ka väsimuse vastu – ujujatele antud selline jook parendas sportlaste treeningaega.

16.Apelsin

Oranž ja maitsev vili sisaldab palju C vitamiini ja aitab meie immuunsüsteemile kaasa. See omakorda tähendab kaitset bakterite, viiruseliste konditsioonide ja krooniliste põletikuliste haiguste vastu.

17.Mango

Populaarne, mahlane troopiline puuvili on lisaks heale värskele maitsele ka suurepärane C vitamiini allikas, on antidiabeetik ja põletiku vastase toimega. Suurepärane kasutada smuutides, magustoitudes, kookides ja paljudes salatites.

18.Peet

Ka meie kodumaal alialt levinud kasulik toidulaua ehe, kuna on väge kõrge toitaine väärtusega ning aitab sind ka neruprobleemide puhul. Põletikud, vigastused ja oksüdatiivne stress on peedile vaenlased, kellest jagu saab

19.Kapsas

Super leheline võitlemaks vähiga, kuna aitab ennetada kasvajate levimist ja võitleb genoomidega, mis tekitavad vähki.

20.Brokkol

Veel üks suurepärane roheline, mis on meie immuunsüsteemi sõber ja vähi vaenlane. Ka külmetus ja põievähk on brokkoli manustajate jaoks väiksem mure.

http://bit.ly/2xVNyaU

Need mõningad kasulikud toiduained võiksid leida tee toidulauale – neid võiks süüakiirtoidu asemel, pista nii salatisse, suppi, manustada lihakõrvasena, lisada smuutidesse, pirukatesse, kookidesse, kasutada jahu asemel tainas… võimalusi on lõputult.

Värvilist toidulauda!

Kelli Koppelmann
Eviva OÜ