Registreeri massaaž‎ile

Liitu Uudiskirjaga

Aju suhkruüledoos

Mis juhtub meie ajuga, kui me sööme liiga palju suhkrut?

Ülesöömine, halb mälu, õpiraskused, depressioon – kõik on teaduslikult tõestatult ära seotud suhkru kuritarvitamisega. Siinkohal on aga oluline märkida, et meie aju mõjutab kõige enam nn lisatud suhkur. Miks on see nii oluline välja tuua? Meie igapäeva elus vajab aju üsna palju magusaineid, et funktsioneerida, lähemalt on Haiguste keskkontroll (CDC) välja toonud, et 2000 kalorist päevas peaks olema suhkru osakaal 27,5 teelusikatäit, ehk pea 440 kalorit!!! Päris suur number kas pole?

Aga siis pole ju magusate asjade söömine sugugi keelatud?

sugar-containing-foods

Siinkohal tulevadki mängu lisatud suhkrud. Kui tervislikult toitumine omab endas looduslikke suhkruid, mida saame puuviljadest ja ka näiteks teraviljast, siis meie probleem algab sellest, et me sööme liiga palju töödeldud toite, mis sisaldavad endas fruktoosi, mis ei ole meie kehale nii hästi omastatav ning seda on palju rohkem, kui meil vaja läheb.

Mis juhtub, kui me sööme töödeldud suhkruid?

Kui me sööme töödeldud suhkruid, väheneb meie kehades olulise ajukemikaali tootmine, mis aitab mälul tekkida ning õppida. Eriti madal on vastava kemikaali olemasolu inimestel, kellel on glükoosi metabolismiga probleeme nagu diabeetikud. Kui me sööme aga palju taolisi lisatud suhkruid väheneb kemikaali osakaal, mis viib insuliini taseme paigast ära ja see omakorda tekitab diabeeti ning teisi terviseprobleeme.

Milliseid pobleeme see veel tekitab?

i2228

Depressioon ja dementsus, Altzheimer – igas teaduslikus uuringus tõestatakse aina enam, et vajaliku ajukemikaali puudus on meie ajule väga halb ning lisatud suhkrud on aina kindlamalt peasüüdlasteks. Lisaks on suhkur halb ka meie ainevahetusele olles teinekord ka krampidele kaassüüdlaseks rääkimata PMS-st.

Ülekaal

Me teame, et suhkru söömine on kehakaalule laastava mõjuga, kuna sisaldab palju kaloreid, mida me siis ei suuda ära kulutada ja keha hakkab koguma. Lisaks on aga tõestatud, et lisatud suhkrud nüristavad aju mehhanisme, mis ütlevad meile, et söömine tuleb jätta.

Mida see kõik näitab on fakt, et lisatud suhkruid tuleks kohelda nagu alkoholismi või suitsetamist, kuna neil on halba sõltuvust tekitav mõju meie ajule.

Info: http://bit.ly/1wltHtY

Vaadake vahel mõttega üle oma kodus olevad saiad, leivad, ketšup,jogurt ja purgisupp – ehk on neis enam peidetud kui te arvate ja te ei toitugi nii tervislikult, kui teie organismile oleks kasulik. Tervislikke suhkruid saab aga mitmelt poolt, kui soovite midagi tee/kohvi/isetehtud koogi  sisse lisada, uurige alternatiive ning looduslikke suhkruid nagu steevia (leiate looduspoodidest) Variante on tegelikult palju ja kui me teadlikult sööme vähem lisatud suhkruid avastame üsna pea, et meeleolu on parem, ei kõigu nii ägedalt ning meie nahk, hambad, juuksed, küüned – kogu meie organism ütleb meile aitäh!

Tervislikku magusust!

Kelli Palmiste
Eviva OÜ