Registreeri massaaž‎ile

Liitu Uudiskirjaga

Fibromüalgia

Mis on fibromüalgia?

See on haigus, mis väljendub eelkõige lihases esineva valuga, millega võib kaasneda katsumisel tundlike kühmude esinemine.  Tegemist on psüühilistest teguritest tingitud valuga.

Põhjused:

Tekkepõhjused on teadmata, kuid sagedamini esineb valu nimmeosas, kaela- ja õlavöötmes ning rindkeres. Stress, haigused, viirusinfektsioonid võivad kiirendada ja raskendada haiguse kulgu. See on haigus mis esineb peamiselt naitselt ja seda võivad tingida füüsiline ja vaimne stress, unepuudus, trauma, pidev külmetamine ja mõningatel harvadel juhtudel ka reumatoloogiline haigus.

Tänapäeval arvatakse aga, et fibromüalgi tekib eelkõige psühholoogiliste probleemide tõttu.

Avaldumine:i2765

Eelkõige on tunda valu ning see on laialivalguv, valulikes piirkondades võib vajutamisel leida sümmeetrilisi terava valu punkte. Valu on enam hommikul ja suureneb ka väsides, ülemäärasel pingutusel, psüühilise stressi puhul või külmetamisel. Hommikune jäikus võib kesta 1-2 tundi.

Seda haigust põdevatel inimestel on uni pinnapealne – sageli kurdetakse unehäirete ja ärkamisjärgsete valude ja väsimuse üle.

Kaasneda võivad ka halb meeleolu, higistamine või põletav tunne,  mäluhäired, sage urineerimine, kõhuvalu, ärritatud soole sündroom ja Raynaud sündroom (väikeste arterite spasmid, mis põhjustavad verevarustuse ajutise  katkemise sõrmede ja varvaste piirkonnas)

Riskigrupp:

  • Naised
  • Noored ja keskealised
  • Ülekaalulised
  • Stressirohke töö
  • Vähene liikumine
  • Suur alkoholi ja kohvi tarbimine

Kuidas ära tunda?

Vereanalüüs on normis!

Kuna fibromüalgi puhul orgaanilisi muutusi lihastes, kõõlustes ega luudes ei esine põhineb diagnoosimine teiste haiguste väljalülitamisel uuringute alusel.

Ravi:Fruit

  • Tuleb vältida stressi olukordi, hoiduda alkoholi ja kohvi joomisest. Kui need tegurid viia miinimumini on võimalik haigushooge ennetada.
  • Soovitatav on positiivne ellusuhtuine, füüsiline treening.
  • Ravimitest võib kasutada põletikevastaseid ravimeid ja lihaste lõõgasteid.
  • Hästi mõjuvad kerged soojusprotseduurid ja massaaž. Vahel on ka vajalik psühholoogi või psühhiaatri konsultatsioon.
  • Kindlasti aitab kaasa mitmekesine toitumine ning vitamiinide manustamine.

http://inimene.ee/f/fibromualgia

Tihtipeale saame me ise kõige enam oma elukvaliteedi parandamiseks ära teha – ühtegi imetabletti pole olemas, kõik sõltub teie enda päevakavast ning eesmärkidest. Ei ole lihtne oma elustiili muuta, aga kui see toob kaasa valuvaba ning helge päeva siis ei tohiks olla mingit küsimust. Kõik on võimalik, kui seda küllalt tahta.

Päikest ning positiivsust!

Kelli Palmiste
Eviva OÜ