Registreeri massaaž‎ile

Liitu Uudiskirjaga

Hamstringid

Hamstringid on suur ja võimas lihasgrupp mis asetseb reie tagumises osas. Sinna kuuluvad poolkõõluslihas (m. semitendinosus), poolkilelihas (m. semimembranosus) ja reie- kakspealihas (m. biceps femoris). Nende ülesandeks on põlve painutamine ja puusa sirutamine.

Millised on tavalisemad vigastused?hamstring-strain-biceps-femoris

Ülepingest tulenevad mikrorebendid, krambid ja jäikus. Sellised vigastused paranevad üsna aeglaselt ja kui mitte korralikult ravida, panevad need vigastused ja pinged aluse uutele sügavamatele vigastustele.

Kes on riskigrupis?

Mikrovigastused ilmnevad enamasti aktiivsetel inimestel ja mida vanemaks saad seda suurem oht on rebendite tekkimisel. Nende lihaste rebendid ei ole  tingitud kontaktist vaid pigem järsust sprindist või äkilisest suuna muutusest. Ebapiisav venitamine, lihasväsimus, kehv   vorm, mitte korralik soojendus ja enne täielikku paranemist uuesti sportima hakkamine on kõik põhjused, miks rebendid kergelt tulevad.

( http://www.kttape.com/instructions/hamstrings/#pnlReadMoreAfter )

Veel põhjuseid:

  • muutused selgroo nimme-ristluupiirkonnas (avalduvad valu kiirgumisena istmikunärvi kaudu reiepiirkonda ja sealt allapoole)
  • vaagnavöötme lihaste põletik või kontraktsioon
  • reie tagumiste lihaste venitus või rebend
  • luustuv lihasepõletik, mis on tekkinud tugeva löögi tagajärjel reiepiirkonda
  • luukasvaja või metastaas reiepiirkonnas
  • tagumiste reielihaste spasm (kramp) – tekib näiteks pikaajalise kehalise pingutuse järel või väga külma vette ujuma minnes
  • aneurüsm reiepiirkonnas – seda iseloomustab defekt reiepiirkonna arterite seintes, mis võib suure kehalise koormuse ajal puruneda, põhjustades väga tugevat valu reiepiirkonnas
  • süvaveenide põletik või tromboos reiepiirkonnas – iseloomustab järsk tugev valu ja sellele järgnev turse reiepiirkonnas ning sellest allpool

http://spordivigastused.ee/spordivigastused/huppeliigese-piirkonna-vigastused/hamstringi-sundroom )

Probleemid hamstringidega on üsna ebameeldivad ning võivad sind hoida treenimast ja üldse igapäeva toimetustest eemal, kui neid korralikult ei ravita. Millised on aga vigastuse astmed ja mida saaks raviks teha?

Vigastuse astmed:hamstring_muscles11

  • I aste: kerge ebamugavustunne, tihtipeale pole liikumistakistust.
  • II aste: keskmine ebamugavustunne, võib takistada teatud aktiivseid tegevusi nagu jooksmine ja hüppamine. Võib olla kerge paistetus ja sinikas
  • III aste: Valu tekib ka käimisel. Tihtipeale tekivad krambid, paistetus ja korralik sinikas.

Ravi:

Kinesioloogiline teipimine koos progresseeruva spetsiaalse venitamisega, külma peale panekuga pärast aktiivset tegevust ning korralik puhkus, et kiiremini taastuda. Teipi on hea kasutada I ja II astme vigastuste korral, kuid III astme juures peaks kindlasti otsima abi arstilt ja laskma endale teha põhjalikuma raviplaani, et täielikult taastuda.

Niiet alati korralik soojendus ning hiljem venitused – mida enam oma lihaste eest hoolitsete, seda mõnusam on treenida, liikuda ja ei jää sportimisse suuri vahesid.

Hoolige enda ja oma lähedaste tervisest!

Kelli Palmiste
Eviva OÜ