Registreeri massaaž‎ile

Liitu Uudiskirjaga

Jooksja põlv

Jooksja põlv ehk reie sidekirme pingutaja sündroom

Reie sidekirme pingutaja kinnitub ülevalt puusale ning jookseb reie välisküljelt kuni kinnitub sääreluu külgmise põnda külge. Ka tuharalihaste kiud ning puusaliigese lihased kinnituvad reie sidekirme külge – funktsiooniks on põlve stabiliseerimine jooksmisel või ka rattaga sõitmisel.

Valu tekib põlve külgmiste sidemete piirkonda, kuna pideva ühesuguse liigutuse tagajärjel tekib tugev hõõrdumine ja kui sidemeid ei lõõgastata ongi põletik käes.

Kuidas ära tunda?

  • Paistetus ning valu põlve küljel – et seda m itte segada ära põlvevigastusega, painuta põlve 45 kraadi alla ja kui tunned valu on tegemist nn jooksja põlvega
  • Ka MRI võib näidata vigastust – tavaline röntgen seda ei näita, kuid MRI näitab põletikust tingitud osalist sideme paksenemist.

Tekke põhjused

  • Joostes staadionil, jooksed ainult ühes suunas.
  • Treeningkeskkonnd on  ebatasasene või hõlmab palju allamäge jooksmist
  • Liiga kiire läbitava treeningmaa km tõstmine jooksmisel
  • Ka kiiruse tõstmine või ratta puhul raskema käigu kasutamine, liiga kiiresti või liiga palju
  • Valed treeningjalanõud või väga vanad jalanõud – jalatugi on vale või puudub.

Mis aitaks?2011-itb-stretches

  • Puhkus – kas üldse mitte joosta või vähendada läbitavaid kilomeetreid. Kui seda ei tehta muutub põletik krooniliseks.
  • Kui sa ei jookse võid sa teha muud – uju, sõida rattaga (enne tee kindlaks, et su asend on õige), ära jookse treppidest, see on liialt sarnane treening.
  • Kindlasti üle vaadata oma jalanõud ning ratta sõiduasend – vastavalt pikkusele ning raamisuurusele on mõju üllatavalt suur.
  • Ära ei tohi unustada venitamist – tuharalihased, puus, reielihased
  • Tee soojendust – kõnni enne kui jooksma hakkad
  • Vali pehme pinnas enne asfalti
  • Kui jooksed staadionil, muuda oma suunda
  • Otsi abi massöörilt ja kinesioloogiliselt teipimiselt. Hea valik on tai massaaž, kuna see toimib lihastele veidi teisiti kui tavamassaaž.

http://on.fb.me/1sQ6txQ

Kui probleem on juba suurem ja tava puhkus ei aita

  • Külasta spordiarsti või massööri – kes aitavad venitada ning tihkenenud kudet lahti murda.
  • Viimane võimalus on saada süst

Võimlused treenimisteks on lõputud, kuid samuti on ohud suured, kui me ei treeni teadlikult. Seega kuulake oma keha – niipea kui me teeme endale liiga, annab ta meile märku – mida varem jaole saame seda kiirem on paranemine ja vähem valu peab kannatama. Ka treenimine ei jää siis tegemata vaid saab pärast väikest pausi jatkuda.

Hoolige enda ja oma lähedaste tervisest!

Kelli Palmiste
Eviva OÜ