Registreeri massaaž‎ile

Liitu Uudiskirjaga

Kinnipitsunud õlg

Õla nn kinnipitsumise sünroom on üks kõige tavalisemaid õlavalu põhjustajaid. See ilmneb, kui kõõlused või liigesed impingment-syndrome_342x198_ct7km9on õlaluude tõttu kinni pitsunud. Aktiivsed liigutamised nagu käte üle pea viimine, eriti kui seda tuleb palju korrata, on siinkohal riskifaktoriks. Näiteks – maalimine, asjade tõstmine, ujumine, tennis ja teised spordiala, kus käed pievalt tõusevad üle pea. Teised riskirühmad hõlmavad endas luu ning liigeste ebanormaalsusi.

Aja jooksul on oht, et kinnipitsumise sündroom viib põletikuni – tendiniit või bursiit. Kui seda ei ravita võivad kõõlused hakata õhenema ning rebenema

Sümptomid

  • Valu on pidv ning mõjutab igapäeva tegevusi.
  • Liigtused nagu seljataha käe viimine, ülepea käte viimine nt pluusi selga panekuks, võiva tekitada valu ja lihaste nõrkust
  • Kui kõõlused on pikalt mõjutatud, võib see viia lausa kõõluse kaheks rebenemiseni, mis tekitab omakorda õla stabilisaator lihaste rebenditeni. See tekitab suurt nõrkust ja ei lase kätt tõsta. Nii mõnelgi võib see lisaks tekitada rebendeid ka biitsepsis , mis on selle sündroomi edasine kulg.

Ravi

exercises-for-shoulder-impingement-341x192

  • Esimeseks suukaudse ravimid nagu aspiriin või ibuprofeiin, mis aitavad põletikku alandada. Medikamente soovitatakse võtta üsna pika aja jooksul, võimalik isegi et 6-8 nädala jooksul, et täielikult põletik välja ravida. Siinkohal peaks aga kindlasti jälgima oma tervist ja olema arsti järelvalve all, kuna pikk valuvaigistite võtmine võib tekitada omakorda kõhus ärritust.
  • Lisaks medikamentidele soovitatakse venitamist sooja dushi all ja seda igapäevaselt. Sa peaksid püüda viima oma pöialt üles ja seljataha. Siinkohal tuleks kindlasti vältida koruvai liigutusi haige käega, eriti kus küünarnukk on õlaga samal tasandil.
  • Füsioterapeut on hea inimene näitamaks ette õigeid harjutusi ning on isik, kes suudab samuti jälgida teie konditsiooni – kui on lubatud ja õlas aktiivset põletikku pole võib seda ühildada teadjama massööriga, kes aitab pingeid vähendada ning venitusi teha
  • Võidakse soovitada ka süsti.
  • Kui sümptomid püsivad võib arst teha teile lisuuringuid et välistada õla stabilisaatorlihaste rebendeid. Kui rebendid on ikkagi tekkinud võib juhtuda, et vajalik on operatsioon

http://wb.md/2cD8QEl

Jälle kord on ennetus ning õigeaegne ravi – mis on järjepidev 😉 – väga oluline. Pidev harjutuste tegemine võib tunduda tüütu, kuid operatsioon või mitme kuune valu ja käe mitte tõsta saamine pole samuti vahva. Niiet pigem pöörduge pikema valu korral arsti/spordirsti/füsioterapeudi/teadjama massööri poole ning uurige välja, kui suur teie probleem on. Vastavalt soovitustele tehke harjutusi ning ärge jätke neid pooleli enne kui valu pole juba mõnda aega olnud. Üks, kaks päeva kergemat olekut ei näita veel paranemist.

Vabat õla liikumist!

Kelli Koppelmann
Eviva OÜ