Registreeri massaaž‎ile

Liitu Uudiskirjaga

Kuidas lihas kasvab?

Meie organismi enim kohanemisvõimeline kude on skelettlihas, ja seda saab vormida väga hästi, kui järjepidevalt järgida sulle vastavat treeningprogrammi. See tähendab õiget toitumist, soojendusi, venitusi, massaaži ja ka puhkust. Kuna tegemist on suuremalt jaolt tõlkega (http://bit.ly/1g13ko4), palun juba ette vabandust mõningate lausete raskepärasuse pärast.

Mis faktorid mõjutavad lihase kasvu?

Lihastrauma – Nn. „Satelliit rakkude“ aktiveerimine.

Kui me teeme intensiivselt trenni, sundides lihast vastupanu osutama, tekib lihaskiududes nn trauma. Siinkohal hakkavadki tööle satelliitrakud – nende töö on parandada või asendada kahjustatud kiude. See bioloogiline pingutus algab, kui rakud sulanduvad kokku ja ka lihaskiududele, mis tihtipeale viibki lihase suurenemiseni.

Satelliit rakkudel on vaid üks tuum ja nad paljunevad jagunedes. Jagunedes jäävad osad rakkudest lihaskiududele,  sulanduvad nende hulka , et tekitada uut lihasproteiini ja/või parandada katkiseid kiude.  Ehk lihaskoed suurenevad paksuselt ja arvult.  Pärast sulandumist lihaskiududega, saavad osad rakud alguseks uutele tuumadele, et lihas saaks kasvada. Sest kui tuumi on rohkem, saab lihas sünteesida enam proteiini, aktiini ja müosiini (müofilamente ), mis on lihase kasvuks vajalik.

Kasvufaktoridmicro-tear

Kasvufaktoriteks on hormoonid või nende sarnased ühendid, mis stimuleerivad rakkude tööd, et suurendada lihaskiudude suurust.  Nendeks on ka näiteks insuliin, testosteroon ja glükoos.

Ka kasvuhormoon on suuresti seotud  lihase suurenemisega, aidates vallandada rasva ainevahetust energia kasutuse heaks.

Kokkuvõtvalt:

Nagu näha on tegemist keemilise protsessiga,mida saab loomulikult veelgi rohkem sügavutti uurida, kuid usun, et needki faktid annavad mingi ülevaate, mis peab lihases toimuma, et ta kasvaks.

Tõsi lihase välimus ja suurus muutub pikema aja jooksul, kui päev-kaks, kuid muutused, mis selleni viivad algavad juba esimesest treeningust. Niiet vastupidavust ja teadlikkust. Jälgige toitumist, ärge vigastage end liialt, ega treenige ennast üle – ka lihas vajab taastumiseks puhkust. Vastasel juhul ei jõua rakud oma tööd teha ning lihas on jäik, mis tähendab omakorda jõudluse ning elastsuse vähenemist.

Terve ja tugeva lihase kasvatamist!

Kelli Palmiste
Eviva OÜ