Magneesium ja meie keha

Magneesium, mineraal, mida peaks meie kehas leiduma rohkelt – seda leiab paljudest toitudest, seda lisatakse erinevatele produktidele, seda on võimalik osta apteegist oma igapäeva tarbimisele lisaks, samuti leidub seda osades ravimites nagu lahtistid ja happesuse vähendajad.

Mis on magneesiumi otstarve

Magneesium aitab meil reguleerida mitmesuguseid biokeemilisi reaktsioone meie kehas. Näiteks sünteesib proteiini, aitab närvidel ning lihastel funktsioneerida, on glükoosi kontrolliks ja reguleerib ka vererõhku. Seda on vaja energia tootmiseks, elektronide transpordiks kehas ja glükolüüsiks. Lisaks annab Mg oma osa luude struktuuri moodustumisele ja on vajalik DNA ning RNA sünteesiks. Lõpuks on tal ka oluline roll kaltsiumi ja kaaliumi aktiivses transpordis, mis on vajalik närvi impulsside edasi kandmiseks, lihaskontraktsioonideks ning normaalseks südame rütmi toimimiseks. Ka muudab magneesium meie keha aluselisemaks ja tugevdab meie immuunsüsteemi.

Millistes toiduainetes leidub magneesiumimagnesium-rich-foods (1)

Seda leidub näiteks pruunvetikas, suurelehelistes rohelistes taimedes nagu spinat, oalised, pähklid ja teravili, seemned nagu kõrvitsa ja päevalill, toorkakao, puuviljadest leidub magneesiumi veidi enam banaanis ja viigimarjades, muudes puuviljades väga mitte. Ka liha, kala ja piim pole head allikad.  Ehk siis tuleks valida toidud, mis sisaldavad kiudaineid. http://bit.ly/1Dxjz48

Selle järgi tundub, et saame üsna paljudest kohtadest magneesiumi kätte, probleem seisneb aga selles, et tihtipeale tarbitakse ikkagi töödeldud toitu. Kui toitu keeta, lähevad mineraalid sinna samasse vette. Samuti kui jood reguraarslt kohvi, alkoholi, gaseeritud jooke, kasutad medikamente nagu diureetikume, kaotab su keha iga kord talle nii vajalikku magneesiumi.

Magneesiumipuuduse võimalikud sümptomid:

  • Lihaskrambid, -valud ja tõmblused8
  • Väsimus ja nõrkus
  • Kaltsiumi ja kaaliumi puudus
  • Iiveldus
  • Stress, ärevus
  • Haprad luud ja lagunevad hambad
  • Kõrge vererõhk
  • II tüübi diabeet
  • Halb mälu ja keskendumisvõime
  • „Rahutud jalad“
  • Peavalud ja migreenid
  • Unehäired
  • Rasedus (mõeldud, seda, et raseduse ajal tekib tihtipeale magneesiumi puudus)
  • Hingamisteede haigused
  • Kõhukinnisus
  • Pidevad isud
  • Silmade valgustundlikkus

Mida teha puuduse korralhow-to-make-magnesium-oil-2

Esimese asjana hakatakse võtma lisaaineid, see ei pruugi aga täielikult aidata, kuna meie soolestiku töö on paigast ära ning seetõttu ei saa organism ikkagi magneesiumi piisavalt kätte. Niiet hea oleks lisaks tarbida juba eelnimetatud toiduaineid nagu rohelised lehtköögiviljad ja spinatit, nõgest, suvikõrvitsat ja õiget kakaod.

Ka on variant tarvitada suukaudsete preparaatide puhul hoopis magneesiumõli või helbeid. Viimaseid on hea vannivette lisada või teha jalgadele magneesiumvanni.

Miks just õli ja helbed ?

Massöörina olen paljudele soovitanud just kahte viimast varianti, kuna nahakaudselt imendub magneesium otse rakkudesse ja seega jõuab kiiremini lihasteni, aidates sealjuures taastada üleüldiselt keha magneesiumivarusid kiiremini kui suukaudsete preparaatidega.

Õlina kasutatav magneesiumkloriid on üsna hästi imenduv ja kehale omane looduslik mineraali vorm. Lisaks on õli soodne ja kiire meetod, seda saab kasutada nii lokaalselt kui ka üle keha määrimiseks.

Jalavann või ülekeha võetud magneesiumi vann aitab lisaks vajalikule mineraalile ka võtta korraks aeg iseendale ning päevast puhata.

 

Tänapäeval on vitamiinide ja mineraalide puudus väga suur probleem, kuna me oleme mulla ära kurnanud, eluviisid on meil pigem stressirohked ja närviliselt kiired, samuti toitume me pigem ebatervislikult, seetõttu kaotab meie keha ka magneesiumi väga palju. Õnneks on olemas mitmeid võimalusi nii ühe kui teise mineraali omastamiseks.

Püsige teadlikud ja terved

Kelli Koppelmann
Eviva OÜ