Registreeri massaaž‎ile

Liitu Uudiskirjaga

Miks meie keha vajab liikumist ?

Enne päris artikli juurde pöördumist tahan kindlasti ära ütelda, et  tegemist ei ole trennivastase kirjutisega. Ka mulle endale meeldib käia kolm korda nädalas MyFitnessis rühmatrennides, sõita vahel jalgrattaga ja kasutada jõusaali. Tegemist on lähenemisega meie igapäevale ja arusaamisele meie kehadest teise nurga alt. Head mõtete mõlgutamist =) 

Liikumine, kui elu osa

Meie organism on seatud nii, et mida teadlikumalt (ja pigem rohkem), me liigume, seda paremini kõik töötab.  Keha on meie jaoks enamat, kui lihtsalt füüsiline atribuut jõu ja vastupidavuse jaoks – see on ka meie hinge kodu, kus pesitsevad emotsioonid, võime õppida ning suhteid luua. Keha osaleb vahetult kõiges, mida me teeme – mõistmises, emotsioonides ja otsuste tegemistes.  Ning kui saada aru, et meie endokriinsüsteem (seedimine) on aju meie kõhus, siis on sinu keha sinu aju. Ja kui me ei liiguta jääb õppeprotsess ka igal pool mujal seisma.

Tänapäeval vajavad paljud inimesed ekstreemsemat lähenemist, kuna liikumatus ja ebapiisav pingutamine viib meie stressis organismi üle ääre. Siinkohal ei tule  juttu jõusaalis käimisest või enda treenimisest muul moel. On olemas trenn ja on  liigutamine – tihtipeale satuvad inimesed ahastusse, kui treening ei anna tulemust. Selle artikli eesmärk ongi teid panna mõtlema igapäeva peale ning sellele, milline on meie elustiil ja kuidas seda teadlikult parendada, sest lühiajaline pingutamine pole lahendus. Ehk siis kordan veel – on olemas trenn ja on liigutamine.  

Mis on liigutamine?

Trenn on valik, liigutamine on hädavajalik! Mis on siin vahe? Üsna otsekoheselt ja ehk ka julmalt öelduna on trenn/treening nö moderne leiutis – kohustus, mis on loodud andmaks meile väljapääsu tee – kolm korda nädalas jõusaalis ja oleme oma eesmärgi ning vajaduse keha ees täitnud. Enamik treeningrežiime kasutab masinaid ja isoleeritud liigutusi, mis teevad meid eksperdiks küll nendes konkreetsetes liigutustes, kuid need pole alati praktilised ja on limiteeritud oma sisult. Olgem ausad teadlikke kogu keha treenijaid on siiski pigem vähe.

 

“Keha saab paremaks selles, mida sa teed või ei tee. Kui sa ei liiguta? Saab keha paremaks, MITTE liikumises. Kui sa liigutad, lubab su keha sul enam liikuda. “

– Ido Portal

 

Liigutamine on niisiis midagi sootuks erinevat. See on igivana. See oli siin kõige enne. Jahtimine, tantsimine ümber lõkke, kõndimine, ronimine, jooksmine, hüppamine, roomamine, ujumine, kaklemine, ka seks. Need on sellised liikumised, milleks meie keha on loodud. Väga palju räägitakse trennist kui meie igapäeva vajadusest, et püsida terve, siiski on teada, et ükskõik kui palju sa ka ei treeni ei tee see olematuks istumise patoloogiat ning paikset eluviisi. Vastukaaluks võid sa eluaeg mitte teha trenni, kuid liikuda oma igapäevaelus pidevalt ja olla samuti terve.

Mida saad Sina teha ?

Järjekordselt ei ütle ma seda, et trenni ei peaks tegema või ei tohiks teha, eriti kui see sulle meeldib ja see sinu meelt ning vaimu ergutab. Mida aga VEEL teha, et sinu keha saaks tõeliselt abi ja püsiks liikumises nii nagu ta loodud on?

Ära istu toolil – lihtne aga väga raske praktiseerida. Õpi kükitama ning istu põrandal. Põrandal istumine nõuab samuti õppimist, kuna siin on mitmeid viise, mis on tegelikult väga iidsed, kuid aegade jooksul unustusse vajunud. Püsti tõusmine nendest asenditest on samuti miski, mis kaasab mitmeid lihaseid ja liigeseid, liigutsed mille me oleme unustanud, kuna istume palju diivanil ja toolidel. Niiet kui mitte kontoris, siis kodus – laskuge põrandale ja mängige oma lapsega, pidage piknike või muretsege indiapärane söögilaud, laske fantaasial lennata ja valige diivani asemel mugavad suured padjad, mis elutuba kaunistavad. 

Uuri välja, mida liigutamine sinu jaoks tähendab – peamine naudi liigutamist, selle asemel, et sealt midagi saada. Kuigi esialgu pole ka sellest midagi, kui ennast motiveerida koeraga jalutama, lapsega palli mängima, nõusid pesema, lehti riisuma või lund rookima, kuna see kulutab kaloreid 😉 

Tee liigutamisest oma proriteet – tee sellest lausa oma kirg ja kinnismõte.

Liigutamisest snäkk – Liiguta rohkem. Too see oma ellu, tööle, kuhu iganes, millal iganes. Ära oota “trenniaega” –

liiguta kohe! Ennetus on parim ravi, ehk siis tee endast oportunist ja liiguta.

Treeni liigutamist, mitte ainult lihaseid – Milleks sa ennast treenid? Lihaste jaoks, kaalukaotamiseks, ürituseks ? Igapäeva heaolu jaoks ? 

Kehastus – Kasuta liikumist, et teha tutvust oma kehaga ja kaasa keha oma igapäeva ellu.

Kui võimalik, liigu looduses – Me oleme loodud siia maale looduse keskele ja see on meie tavapärane keskkond. Niiet paljajalu ja metsa.

Mängi – mängi oma lastega, täiskasvanutega, omaette. Millal sa viimati mängisid peitust, kulli või maadlesid ja ronisid puu otsa. See pole ajakaotus või mõttetu tegevus. See Treenib meie ajutegevust, fantaasiat, seedimist ning aitab lihastel ja liigestel püsida vormis ja liikumises. 

Sisu ja idee tõlgitud ning kohandatud artiklist http://www.benmedder.com/movement/

Niiet tõuske nüüd arvuti tagant püsti ja liigutage. 

Liikumist ja õnnelikku organismi
Kelli Koppelmann
Eviva OÜ