Nägemine

Tihtipeale tundub meile, et nägemine on halvenenud – pilt on udune ja fokusseerimine võtab kauem aega.  See aga ei pruugi koheselt tähendada, et teil on prille vaja, sest nägemine on otseselt seotud ka sinu stressi taseme ja seega silmade väsimisega.

Kuidas erineb silm teistest lihastest?

Silm on lihas nagu iga teinegi meie kehas, siiski on tal üks üsna suur erinevus –  silmalihas on kõige kiiremini reageeriv lihas kogu meie kehas, suutes tõmbuda kokku vähema kui 1/100 sekundis.

Miks on see teadmine vajalik?  cat-lion-mirror-image

Nagu ka tavalihastega unustatake tihtipeale silmadele anda puhkust ja neid venitada. Ja nagu enne mainitud, muutub meie nägemine ka siis udusemaks, kui meie kael ja õlavööde on stressi tõttu pinges.

Lisaks kui võtta teadmiseks fakt, et kõik silmalihased töötavad koos, et suuta täide viia SEITSET koordineeritud liigutust ja seega lubada silmal jälgida mitmeid erinevaid liikuvaid esemeid, ei tohiksvist paljudele enam üllatus olla, et nende silmad väsivad ja nägemine on udune.

https://www.facebook.com/pages/Anatomy-In-Motion/147107135344108

Mida saab teha, et silma lõdvestada?

  • Vaadake kaugusesse – pidev arvutiekraani jälgimine väsitab silmi. Kaugusesse vaatamine on silmale puhkuse eest. Parim on seda teha tunnis vähemalt korra.
  • Vaadake kõige kaugemat punkti oma külgedel – tunnete venitust ? Tehke seda nagu tavalist venitustki, kui soovite lihas stimuleerida viige lihas venitusse hoidke kaks sekundit, laske lõdvaks ja korrake seda 5-10 korda. Kui soovite tõeliselt lõõgastuda hoidke venitust vähemalt 10 sekundit.
  • Kui silmade taga annab märku kerge peavalu – sulgege silmad ning vajutage sõrmedega laugudele, hoidke 4-5 sekundit, eemaldage sõrmede surve ja korrake seda jällegi üks 5-10 korda. Kui valu ei taandu, mudige vasaku pöidla ja nimetissõrme vahel olevat punkti samal ajal kaugusesse vaadates – RASEDUSE PUHUL SEDA PUNKTI MITTE PUUTUDA!  Jooge vett ja laske silmadel vähemalt 10 minutit puhata – vaadake kaugusesse või hoidke silmad kinni.
  • Kui teil on pingeline periood laske, kaela ja õlgu masseerida – Kodus võtke 15 minutit ja tehke silmadele (enne üks 3-4 minutit kuumas vees tõmmanud) kummelikottidega kompressi või värskendage silmi kurgiviiludega – see tõesti toimib.

Silmad on meile väga olulised info edastajad ja tihtipeale ei toimi me nendega, nagu tava lihastega. Mõtelge aga niipea kui te teete liialt trenni ja lihas väsib hakkab ta värisema, muutub jõuetuks ja te saate aru, et olete üle pingutanud. Võtke udust pilti ja fokusseerimise raskust, kui lihase värinat ja jõuetust ehk märki sellest, et silmadele on vaja anda puhkust.

Selget silma ja värvilist, detailide rohket päeva!

Kelli Palmiste
Eviva OÜ