Registreeri massaaž‎ile

Liitu Uudiskirjaga

Rasedusjärgsed probleemid rühiga

Laps on käes ning tubli ja terve. Nüüd tuleb hakata tema eest hoolitsema, peamine trikk selle juures on aga ennast mitte päris ära unustada.

Selg:Easy-Rider-spine-picture-compressed-2

Pärast sünnitust oled kange ja valulik, kuid see möödub. Mis võib aga hiljem tekkida ning ühel hetkel valusalt tundma hakata on düsbalansist tingitud selja probleemid. Mida see tähendab ? Kuna enamasti kannate last ühel küljel saab üks seljapool enam trenni kui teine. See tähendab, aga ohtu, et pikema aja vältel võib tekkida skolioos, ehk selgrookõverus. Ka on raseduse ajal kõhulihased nõrgaks muutunud ja ka seetõttu võib alaselg jatkuvalt probleeme valmistada – mida teha ja mida tähele panna selle probleemi puhul saab lugeda veidi allpoolt.

Samuti on suur mõju rindadesuurenemisel. Teie kaal alaneb, kuid rinnad on suured. See tähendab samuti selja jaoks teinekord koormust. See on aga teadagi mööduv nähtus.

Mida teha?

Üritada meeles pidada, et last tuleb kanda mõlemal küljel ja mitte ühte poolt eelistada – see on raske ning mitte eriti mugav, kuid seljale on sellest suur kasu. Kui probleem on aga käes aitab nõrgema külje treenimine ja massaaž. Kui on juba saavutatud skolioos saab samuti abi trennist, massaažist ning ka kinesioloogilisest teipimisest. See aitab meelde tuletada õiget asendit ning lülisammast oma kohale tagasi tõmmata. Kui arvate, et selg valutab rindade suurenemise tõttu, aitab, kui kanda korraliku toega rinnahoidjaid – mida parem tugi seda vähem ka mõju.

Emme kõht:

Raseduse ajal lahknevad meie kõhulihased ja hiljem taanduvad oma õigesse asendisse. Siiski vahel ei lähe kõik nii roosiliselt ning kõhsirglihased ei lähegi päris oma esialgsesse asendisse tagasi. See on oht eriti mitmike ootavatel  ning ka mitmeid rasedusi kogenud emadel. Rohkem saab diastaasi kohta lugeda siit:

http://eviva.ee/diastaas-ehk-kohu-sirglihase-lahknemine/

Mida teha? 

Tuleb treenida teadlikult, ehk süvalihaseid – mitmed tavalised kõhulihaste harjutused võivad lahknemist veelgi soodustada. Ka soovitatakse pärast rasedust tõmmata endale ümber bandaaž – neid on aga mitmeid erinevaid ja õige leidmiseks tasub pöörduda teadjamate poole, kes jällegi ära märgitud minu artiklis:

http://eviva.ee/diastaas-ehk-kohu-sirglihase-lahknemine/

Peavalud:

Enamasti lahenevad mitmed probleemid hetkest kui kaalu saab kontrolli alla ning suur kõht on kadunud. Siiski, kuna tassimist on palju, lisaks unetud ööd ning ehk ka vale toitumine, pole ka peavalud väga ebatavaline näht.

Mida teha?

Ei tohi ennast ära unustada, tuleb liigutada, jatkuvalt tarbida vett. Samuti võiks üle vaadata oma padja – ehk on see ära vajunud. Kui pinged tulenevad pinges kaelast, aitab kindlasti kaasa, kui õlgu ringitada ning kaelalihaseid masseerida lasta.

Need on mõningad peamised probleemid, millega minul isiklikult on olnud tööalaselt kõige suurem kogemus. Iga inimene on loomulikult erinev ja seetõttu on ka pinged ja taastumine väga individuaalne. Selleks,et aga ebameeldivusi vältida saab ise üsna palju ära teha, olles teadlik oma võimalustest ning konsulteerides erinevate erialade spetsialistidega. Peamine on mitte ennast päris ära unustada ning ka oma tervise eest hoolitseda, siis on ka parem lapse järgi vaadata ning uuest elust rõõmu tunda.

Päikest ning positiivsust!

Kelli Palmiste
Eviva OÜ