Registreeri massaaž‎ile

Liitu Uudiskirjaga

Rüht ja nutitelefon

Tänapäeval on suur probleem kaela ja õlavöötme ülepingest tulenevad valud ja rühihäired. Kurb on aga see, et ka noortel kipub see probleem viimasel ajal süvenema.

Miks see nii on?

Tänapäeva IT-maailm on õnnistuseks ja ka paljude probleemide allikaks – kuidas see aga meie rühti mõjutab ? Vastus on tegelikult lihtne – jälgige bussis olevaid inimesi, kui paljud seisavad/istuvad sirge seljaga, vaatavad aknast välja või räägivad oma kaaslasega ja kui paljud tegelevad oma nutitelefoniga ? Kui paljud noored ja lapsed liigutavad ning on väljas (ilma telefonita) versus nad istuvad arvutis, veel hullem sülearvuti taga? Muidugi ei ole ainult nutikad arvutid probleemiks, kui te ei jälgi oma asendit ajalehe või ka raamatu lugemisel on tulem sama.

Milline on vale asend?

Asend mis võetakse, kui ennast unustatakse jälgida, on tavaliselt kergelt küürus isteasend, pea suunatud alla. Selline asend pingestab aga suurel määral kaela, kuna pea alla kallutamine tähendab lihastele enam tööd. Kui aga pidevalt olla sellises asendis, toobki see endaga kaasa peavalud,pinged ning rühimuutused.

Milline oleks õige asend?13.04.24-mjs-123rf-using-your-smartphone-abroad-3-16635830_l_582_388

Kui te istute tõstke ajaleht, raamat või oma telefon silmade kõrgusele – see vähendab pingeid kaelale. Siinjuures tuleks tähele panna ka fakti, et käed väsivad ju ära. Tõepoolest sellise asendi puhul tuleks kuidagi toetada kätt – kasvõi teise käega.

Arvuti asendit annab samuti muuta. Esiteks töödake ka sülearvutiga laua taga. Oluline on jälgida, et teie käed ei oleks küünarnukist kõverdatult kõrgemal või madalamal kui 90 kraadi. Võimalusel tõstke ekraan silmade kõrgusele.

https://www.facebook.com/pages/Anatomy-In-Motion/147107135344108

Kui rühimuutused on tekkinud

Kui aga pinged on juba tekkinud ei jää muud üle, kui sellega tegeleda – tuleb muuta lihasmälu ja harjutada ennast jällegi õigesti istuma ja seisma. Sellisel juhul aitab hästi kaasa erinevate harjutuste, massaaži ning üleüldiselt trenni sisselülitamine oma igapäeva rutiini. Alguses on lihasmälu muutmine raske, kuid massaaž aitab seda protsessi kiirendada, lisaks tuleks kindlasti muuta oma harjumusi, muidu on tulem lühiajaline.

Jägige oma asendeid ja õpetage seda ka oma lastele – kõige parem on õigeid harjumusi süvendada kasvavas eas. Nii on vähem rühiprobleeme ja päevad mööduvad kvaliteetsemalt.

Sirget selga ja pingevabu kaelalihaseid

Kelli Palmiste
Eviva OÜ