Registreeri massaaž‎ile

Liitu Uudiskirjaga

Sagedasemad rasedusaegsed lihasprobleemid

Lapseoote aeg on enamasti ootusärev ja rõõmus kuid tihti ka stressi ning pingete ja lihasvalude rohke. Millised on kõige tavalisemad probleemid, mida tähele panna ?

Selg:

Kuna kõht kasvab muutub ka rüht – eks see ole teada tundud fakt, et alaselja nõgusus süveneb. Seetõttu on ka seljavalud ning selja kiirem väsimine paratamatus. Tihtipeale kimbutavad ka peavalud.

Mida teha?

Väga palju annab juurde oma töökoha üle vaatamine – laud ja tool peavad olema eriti õiges asendis, samuti aitab kui panna alaselja toestuseks väike padi või spetstugi. Jalgade tursete vastu aitab, kui neid veidi kõrgemale tõsta ja väikse kaldega, sobib ka veenilaiendite vastu mõeldud tugi.

Lisaks, kui lähete koju ja alaselg valutab, tõstke jalad üles 90 kraadise nurga alla – tooli, diivani või patjade peale – see lõdvestab pinges lihaseid ja valu kaob. Ka aitab massaaž ning kinesioloogiline teipimine. Viimasega olen üsna häid tulemusi saanud, sest tihtipeale on valud pidevad ja ei kao, kuna kõht ainult kasvab.

Käed:

Kui randmed valutavad, sõrmed on tuimad või jooksevad sipelgad ning valu kiirgab õlast kätte, võib olla tekkinud karpaalkanali sündroom, kuna hormoonid möllavad ning vedelikke on vähe. Tekib paistetus, mis surub närvidele.

Mida teha?

Võimalikult palju muuta asendit, teha pause, samuti vaadata jälle üle oma töökoha ergonoomika. Juua vett ning käsi mudida – lasta teha massaaži, et ainevahetus saaks vabamalt töödata ning lihased lõdvestuda. See valu võib olla ka tingitud õlavöötme pingetest, niiet õlgade ringitamine ja liigutamine aitab üsna palju, et veri saaks voolata.

Jalad:Pregnancy-Leg-Cramps-Symptoms1

Krambid, kuna kaal tõuseb ning laps surub vaagnale. Lapse kasv tähendab enam verevoolu, mis toobki endaga kaasa veresoonte laienemise ning säärte paiste minemise. Lisaks tähendab lapse kasv ka surumist närvidele ning tihtipeale on ka puudus kaltsiumist,kaaliumist, naatriumist,veest, mis toob esile krampe.

Mida teha?

Vältida pikka istumist ning seismist. Igal võimalusel jalad kõrgemale tõsta, kui paistetus on väga tugev ning kaasneb ka äkiline näo ja käte tugev paistetus võib tegu olla kõrge vererõhuga ja tuleks kontakteeruda arstiga. Enne magamaminekut aitavad krampide vastu mõned kerged säärelihaste venitused. Ka olen soovitanud jala krampide vastu magneesiumõli (http://www.sojapood.ee/et/magneesium/) Jällegi on siinkohal hea üleüldine trenn ning massaaž. Paistetuse vastu aitab ka teipimine.

Jalabad:

Paistetus, jalanõud ei lähe jalga, jalatallad valutavad! Jälle on põhjuseks kaalutõus ning rühi muutus, jalatallad on need kohad, mis peavad kohanema kõige enam, et sind püsti ning tasakaalus hoida.

Mida teha?

Et paistetust alandada on hea teha jaheda veega jalavanne ning tõsta jalgu üles nii palju kui päev lubab. Samuti kanda madalaid jalanõusid ning neid vahetada – kui vähegi võimalik siis kasutada erinevaid madalaid jalanõusid iga päev. Miks ? Sest vastasel juhul käida ühed jalanõud väga ära ning tald ei toeta sinu jalatalla võlvi. Ei tasu ka ehmatada, kui tuleb varuda numbri võrra suuremad jalanõud.

Kõikide nende probleemide vastu aitab teadlik vitamiinirikas ja vahelduv toitumine, puhkamine, liigutamine, massaaž ning kinesioloogiline teipimine. Ka õiged jalanõud ja riided – sest liiga pigistavad pitsitavad jälle verevarustuse ja närvid kinni – nii tekib kergemini tselluliit ja paistetused. Rasedate massaaži kohta – vastunäidustused ja näidustused saab üle vaadata allolevast artiklist ning minu teenustest.

Kaunist lapseootust!

Kelli Palmiste
Eviva OÜ