Registreeri massaaž‎ile

Liitu Uudiskirjaga

Shin splint

Su sääred valutavad pärast jooksmist või kui sprindid bussi peale. Probleem võib olla selles, et sul on mediaalne sääreluu stressi sündroom ehk nn shin splint.

Keda see puudutab?

See on probleem, mis puudutab pingelist treeningut tegevaid inimesi, nagu tennis, squash või korvpall, kus on palju järske stoppe ja uuesti liikuma alustamisi. Lisaks võib seda konditsiooni tekitada ka kõval pinnal jooksmine.

Põhjused:

  • Ülepingest ärritatud ja paistes lihased.
  • Ülemäärasest pingest tulenenud väiksed murrud sääreluudes.
  • Lampjalgsus või sellele kaldumine
  • Pingeline ülemäärane surve säärelihastele.
  • Liiga palju jõudu säärelul ja siduvatel kudedel,mis kinnitavad lihast luule. Vastav pinge tekib näiteks, kui joosta allamäge
  • Kui joosta ebatasasel pinnasel. Joosta valede jalanõudega, samuti õigete jalanõudega, mis on ära kantud. Tehes sporti, mis nõuab äkilisi seisma jäämisi ning starte.
  • Treeningu aktiivsuse suurendamine – lihas ei suuda kokkupõrkeid, põrutusi nö enam imada, eriti kui lihas on väsinud.

Tunnused:

Enamasti tunnete nüri nö valutavat valu sääre eesosas. Mõningate jaoks on valu kõigest kerge ebamugavus, mis ilmub ainult treeningu ajal, samas kui teiste jaoks tekib valu pärast treeningut. Valu võib olla ka koguaeg olemas.

Valu võib olla mõlemal pool sääreluud või lihases endast.

Sümptomeid ning tunnuseid võib veel olla järgnevaid:shin-splints

  • Valu/tundlikkus sääre seesmises osas
  • Keskmine paistetus sääre osas
  • Jalad võivad tunduda tuimad ja nõrgad, kuna paistes lihased ärritavad närve

Kuidas seda vältida:

  • Anna puhkust
  • Tee külmakompressi, et paistetust alandada
  • Niipea kui tunned valu – lõpeta treening !
  • Kasuta õigeid, toetavaid jalanõusid
  • Kasuta häid šokki imevaid sisetaldu. Eriti kui sul on lampjalad !
  • Väldi kõvu, ebatasaseid või vildakaid pindu.
  • Ole kindel, et sa oled korralikult soe enne kui alustad treenimist.

Christian Nordqvist http://bit.ly/10tjvP6

Kuna käes on välispordi aeg ning jooksmine on üks armastataumaid tegevusi, tuleks kindlasti ennast igati jälgida – valu ei ole kunagi meeldiv. Mida kiiremini probleemile jaole saab seda kiiremini saate ka oma treeningu ning igapäevaelu juurde tagasi pöörduda. Versus läbi valu treening ning hilisem vastumeelsus üldse ennast liigutada, kuna hirm valu ees on suur.

Terveid ja mõnusaid jalgu!

Kelli Palmsite
Eviva OÜ