Tallavõlv ja rüht

Liiga kõrge tallavõlv ja lamenenud tallavõlv ehk lampjalgsus on suuremad probleemid meie rühile ning enesetundele kui me arvatagi oskame.

Kuidas nii ?

Meie tald paneb paika kogu meie rühi. Kui tald jaotab raskust teisiti kui peaks olema ette nähtud mõjutab see kogu meie keha ning sellest võivad tuleneda nii mõnedki probleemid. Näiteks võib lampjalgsusest tingitud olla põlve ja seljavalud ning kuni peavaludeni välja.

Eristatakse kolme erinevat pöia väliskuju:

arches_feet
  •  lamppöid – kõik võlvid on lamenenud ja sellega kaasneb enamasti halb rüht,
  •  kaarjalg – liiga kõrge pikivõlviga pöid, mis ei talu pikaajalist koormust ning nõuab pehmeid jalanõusid,
  •  normaalne jalavõlv – toetuva osa ja kogu pöia aluspinna suhe on 1:3.

 Mis siis aitaks ?

Peamiselt kaks asja – vastavad lõbusad harjutused ning spetsiaalselt teile tehtud tallad.

Kus saaks oma taldu kontrollida ja vastavad tallad lasta valmistada ?

http://www.ortoosikeskus.ee/

 Millised harjutused pöiavõlvi lamenemise puhul?towel-scrunching

· kõndimine jalatalla välis- ja siseküljel, kannal ja varvastel,
· varvastega mingi väikese eseme tõstmine,
· istudes sooja veega täidetud pudeli rullimine jalatallaga,
· varvaste aktiivsed liigutused lihaste tugevdamiseks,
· pehmel pinnasel paljajalu kõndimine,
· edasiliikumine varvaste energilise tööga.

Veeretage tennispalli talla all. Haarake väikesi asju põrandalt varvastega – miks ka mitte teha asi huvitavaks ning lõbusaks kogu perele. Võtke üks tühi korv, vedage ühele poole toa otsa ning harjutage jalgadega pehmete või väikeste asjade nagu pliiatsite täppisviskamist – kasulik kõigile ja samas vahva ajaviitmisviis.

Miks see nii oluline ikkagi on ?

Vastavad tallad aitavad teil igapäevaeluga paremini toime tulla – jalad ei väsi nii kergest, ei hakka valutama, te seisate sirgemalt ning tänu sellele kaovad ka teised vastavalt taldadest johtunud probleemid. Lisaks saate te teha paremini sporti ja nii mõnigi krooniline vigastus või põletik võib taanduda (näiteks võin tuua variandi, kus squashimängija sai, tänu spetstaldadele, lahti plantaarfastsiidist).

Peamine on aga endale teadvustada et meie jalatallad on olulisemad kui me arvatagi oskame – kui nende ees hoolitseda tänab meid kogu meie keha.

Terveid, rõõmsaid jalgu

Kelli Palmiste
Eviva OÜ