Tants kui tervise kasu

Kui sa oled haaratud tantsimisest, ning olles üksi kodus lased muusikal ennast liigutada või meeldib sulle oma kaaslasega cha-chad Tants kui tervise kasutantsida, oled sa õnnega koos. Tants ei paku ainult suurepärast võimalust ennast vabaks lasta ning lõbutseda, lisaks on tants ka tervisele väga kasulik.

Näiteks on tõestatud, et sotsiaalne tantsimine aitab:

  • Stressi maandada
  • Energia taset tõsta
  • Jõuvarusid suurendada
  • Suurendada lihasmassi ning parendada koordinatsiooni

Õhtu läbi tantsimine võib põletada rohkem kaloreid tunnis, kui rattaga sõitmine või ujumine.

Ja pole vahet just täpselt milline tantsustiil sulle meeldib – klassikaline, hip hop või kantri – tantsimine võib:

  • Vähendada riski haigestuda südamehaigustesse
  • Alandada vererõhku
  • Aidata kaaluga toime tulla
  • Tugevdadada sinu jala ning puusa luid

Miks on tantsimine ka ajule hea?

Tantsimine on unikaalne  treeningu vorm, kuna temas on nii tervislikud aeroobse trenni boonused, kui ka võimalus samal ajal aktiivselt sotsiaalselt suhelda. Miks see on aga ekstra hea? Pärast mitmeid uuringuid leiti, et tantsimine on ajule  kolmekordselt kasulik. Füüsilisest aspektist suureneb verevool ajju, sotsiaalne aspekt viib vähema stressi, depressiooni ning üksindus tundeni. Veelgi enam, tantsimine tähendab, et tuleb meeles pidada samme ja töödata koos partneriga, mõlemad on tegevused, mis tähendavad ajule mentaalset väljakutset, mis omakorda on aju tervisele üliolulised.

Kui hea treening on tantsimine tegelikult?

Nagu kõigi treeningvormidega oleneb tulu sellest, milline on tantsu tüüp, kui pingeline see on ja kui osav sa oled. Igatepidi on tantsimine kaalu taluv tegevus, mis on luudele hea. Samuti on see ülakehale ning jõule hea.

Lisaks vajab tantsimine töö jaoks erinevaid lihaseid, mida sa eales ei osanud arvata, et sul on. Kui tantsida foxtroti, pead sa astuma pikki nn „pühkivaid“ samme taha. Üsna erinev trenažööril edasi sammumisest või ümber naabruskonna sörkimisest. Peotantsus on üsna suur tähelepanu tagareitel ning tuharatel ja see treening on üsna erinev teistest võimalustest.

Tantsu spetsiifilised kasutegurid

Peamine on meeles pidada et igasugune tantsimine on parem kui üldse mitte tantsida.

Tantsimine

  • Parendab rühti ning lihasmassi
  • Aitab kaalulangetamisele kaasa
  • Vähendab stressi
  • Aitab hoida südant vormis
  • Kasvatab ning suurendab jõudlust
  • Parendab verevarustust
  • Suurendab painduvust ning tasakaalu võimet
  • Aitab vabaneda mürkidest higistamise kaudu
  • Võib aidata alandada vererõhku ja parendada kolesterooli tasemeid
  • Võib viia südamelöögisageduse langemiseni

Lisaks, kui tuua veel eraldi välja kõhutants, on selle kohta avastatud, et see aitab rasedatel naistel valmistuda sünnituseks ning üleüldiselt vähendada alaseljaprobleeme.

https://www.facebook.com/pages/Anatomy-In-Motion/147107135344108

Niiet stress jätta ja tantsima. Kõige parem ongi see, et see ei pea maksma midagi – tehke endale oma lemmik tantsumuusikast kogum ja mil iganes te tunnete, et meel on halb liigutage ennast selle järgi ! Kui teile meeldib trenni teha ja näiteks jõusaalis käia aitab tantsimine ka seal kasvatatavate lihaste edenemisele kaasa, rääkimata tuju paranemisest.

Kergust jalgadesse ning sära silma. Päikest ning positiivsust!

Kelli Palmiste
Eviva OÜ