Registreeri massaaž‎ile

Liitu Uudiskirjaga

Vanad vigastused – taastumine, leevendus ja abi

Palju küsitakse vanade vigastuste kohta ja miks  annavad nad endast ikka aeg-ajalt teada. Kas on üldse võimalus neid leevendada või täielikult terveneda?

Vigastuse olemus ja hilisem probleemi kolde tekkimine

Teipimine 1Vigastusi on mitmesuguseid, alustades mikrotraumadest kuni luumurdude ja operatsioonideni välja. Miks annavad nad endast märku on tingitud lihtsast faktist – taastumine pole olnud piisav, venitusi ja jõuharjutusi ei tehta!

Ütleme, et te olete rebestanud lihast, alateadlikult hoiate te nüüd seda kohta ka mõne aja möödudes, kui valu on väiksemaks jäänud ja liigutuse raadius hakkab taastuma. Lihase taastumisel tekib aga endise veniva sidekoe asemele tihke armkude, mis enam sugugi nii hästi ei veni. Kui kahjustatud lihase liigutus on takistatud ei saa sellest tingitult ka ligemad lihased,ligamendid korralikult oma liigutust teha. Mida noorem on organism seda paremini ta üldjoontes paraneb, kuid aja möödudes hakkate jälle seda kohta uuesti tundma, miks?

Nagu öeldud on tegemist nõrga lüliga, kuhu pingetele meeldib koguneda ja koormuse puhul annab see piirkond märku liigsest pingutusest ja ebapiisavast tähelepanust. Sama kehtib ka luumurru puhul, kui lihas on olnud liikumatult pikka aega ta kärbub ning päris samasuguseks teda tagasi ei saagi, küll aga saab teda korraliku treeninguga küllaltki hästi taastada.

Katkine koht on aga nõrgem ja vajab hoolt – näiteks vitamiine – et võimalikult hästi taastuda. Operatsiooni puhul on noa alt tulnud koht küll oskuslikult kokku õmmeldud, kuid arm jääb ikkagi ning lihas, sidemed ning lümfi ja veresooned vajavad taastumiseks aega, oskuslikku taastusravi ja omapoolset järjepidevust. Asi pole sugugi lootusetu ja lihtsate harjumustega saab üsna palju muuta paremuse poole.

Mida saab siis taastumiseks teha?

Nagu öeldud teadlik jõutreening ja venitused aitavad väga palju taastumisele kaasa. Liiga varane ja jõuline treening võib aga veelgi lihast lõhkuda ning kasu asemel hoopis kahju tekitada. Ühesõnaga panen südamele et kõike tuleb teha mõistusega ning õppida oma keha kuulama – kui jõudu ei ole, ei ole liigsel raskusel mõtet, venitust tuleks hoida rahulikult vähemalt 20 sekundit ja sealjuures ei tohiks ära unustada rahulikku hingamist – see tagab õige sujuva venituse mitte niiöelda jõnksutamise, mida tihtipeale tehakse, et venitust sügavamale saada.

Ka vitamiinide manustamine – D-vitamiin, kaltsium, magneesium, kaalium – kõik, mis aitab taastuda lihastel ja luudel on hea. Ühesõnaga ka mitmekülgne ja teadlik toitumine aitab vältida ja vähendada hilisemat vana vigastuse taasilmumist. Kui probleemiga tegeletakse ja õpitakse ennast kuulama – on tunne, et vana vigastus võib hakata ennast tundma hakata – ei tohiks oodata nii kaua kuni valu väljakannatamatuks muutub, vaid kohe hakata uuesti venitama, hakata võtma toidulisandeid või treenima, see vähendab aega, mis kulub taastumisele, rääkimata valust ja ebamugavusest, mis seetõttu olemata jääb.

Vigastused ja massaaž

Massaaž on vigastuste taastumisel samuti väga suure osakaaluga – massöör tunnetab oma kätega lihast, seal olevaid pingeid, töötleb lahti kokkukleepunud kiud ning kiirendab ainevahetust, mis on olulise osakaaluga, aidates organismil endal hakata kanguse ja valuga tegelema. Samuti soovitan soojalt ära proovida kinesioloogilise teibi ja seda KOHE peale traumat, operatsiooni või vigastuse taasilmumist. Teip toetab lihase oma funktsiooni, alandab põletikku, vähendab paistetust ja kiirendab seega paranemist – hea võimalus igapäeva toimetusi edasi teha, ilma suurema takistuseta. Kombinatsioon oma tööst ja kellegi teise abist on muidugi parim variant.

Loodan, et suutsin piisavalt lihtsalt ning arusaadavalt vastata, kui midagi jäi segaseks vastan hea meelega küsimustele või laiendan teemat spetsiifilisemalt. Soovin teile uudishimu ja tahtke teada oma võimalusi – ootan uusi teemasid, millest kirjutada.

Päikest ning positiivsust!

Kelli Palmiste
Eviva OÜ