Registreeri massaaž‎ile

Liitu Uudiskirjaga

Veenilaiendid

Me kõik oleme näinud jalgadel ilutsevaid pindmisi veene ehk veenilaiendeid, mis asetsevad enamasti säärtel ja reitel. Massaaži tulles Me kõik oleme näinud jalgadel ilutsevaid pindmisi veene ehk veenilaiendeid, mis asetsevad enamasti säärtel ja reitel. Massaaži tulles peaks veenilaiendite olemasolu kindlasti massöörile ütlema, kuna sellisel juhul ei tohi massöör seda piirkonda puutuda.peaks veenilaiendite olemasolu kindlasti massöörile ütlema, kuna sellisel juhul ei tohi massöör seda piirkonda puutuda. Näiteks, kui veenilaiend on säärel, tuleb see üldmassaažist välja jätta, et mitte enam veresooni koormata ja vigastada, veenilaiendist kõrgemalt võib aga massaaži teha.  Sellisel juhul kui veenilaiendeid pole veel tekkinud on massaaž hea treening lihastele ja veresoontele, olles ennetava osana hea ja soovitatav protseduur nagu regulaarne treeningi. Kui aga veenilaiendid on juba nähtavad ning tugev massaaž on selles piirkonnas vastunäidustatud, tuleb appi lümfimassaaž. Oma õrna iseloomu poolest ei koorma ta veresooni nii tugevalt ja aitab ülejäänud lihasel siiski lõõgastuda ja ka tursetest vabaneda.

Ons siis aga veenilaiendid tõepoolest nii ohtlikud ja mida saaks ennetamiseks teha või kui nad on juba tekkinud kuid alles algstaadiumis?

Miks veenilaiendid tekivad?

Üks põhjustest on, et veeniseina elastsus kaob ning veeni diameeter laieneb püsivalt – veresoon venib välja. Sellisel juhul ei saa ka veresoonte sisesed klapid enam normaalselt funktsioneerida ning tekib venoosse vere tagasivooluhäire. Teine variant on klappide olemuse kahjustumine, mis esineb põletiku või mõne haiguse tüsistuse tagajärjel.

Veenilaiendite eelnevad tundemärgid:Tihti esineb jalgade väsimust, krampe, valusid, turseid, sügelustunnet. Lähikondlastel on samuti selliseid probleeme.

Mida teha juba tekkinud veenilaienditega?

On olemas kõiksuguseid abivahendeid ning moodusi veenilaienditega tegelemiseks, kui nad on juba ka tekkinud ja on soov mitte asja hullemaks lasta.

Tugisukad, jalgade üleval hoidmine, vastavad harjutused: Jalg välja sirutatud, keerutage labajalga mõlemale poole 30 korda. Kannalt pöiale kiikumine, küljelt küljele kiikumine 30 korda. Need on lihtsad harjutused ning teadlik liigutamine, mis treenivad kergelt lihaseid ning ergutavad veresoonte tööd ja vere õigesuunalist liikumist.

Mis juhtub kui veenilaiendeid ei ravita ning ei tehta kergeid harjutusi? 

Kuna peamine probleem veenilaiendite puhul on verevoolu aeglustumine võib tekkida pindmine veenipõletik. Kui põletik süveneb ning verevarustuse häiretele tähelepanu ei pöörata võib see viia ka haavanditeni, naha paksenemiseni, sealt edasi kaotab jalaosa nahk oma elastsuse, muutub läikivaks, kuivaks ning kergesti vigastuvaks.

Kas veenilaiendid on paratamatus või saan ma midagi teha?

On siis veenilaiendid kindel tulevik – need on mu emal, vanaemal,onul on õel – suur tõenäosus, et ka tekivad minul.

Teadlikult veeniliaiendite vastu võideldes on neid võimalik vältida, või vähemalt nende tekkimise suurust ning mõju vähendada ja oma kauneid jalgu suurel määral säilitada.

Esimene asi – liiguta! Veenilaiendid tekivad, kuna lihased ei tööta ja seega ei teki piisavat veresoonte tööd. Jalutamine, murdmaasuusatamine, jalgrattaga sõitmine, ujumine – jalalihaspumba tööle panek mõjub veenilaienditele ennetavalt.

Teiseks – tõsta jalad seinale! Tõsta jalgu pidevalt tavaasendist kõrgemale – kui ei õnnestu just istudes näiteks toolile tõsta, otsi endale madalam jalapink, mis võib olla ka kaldega. Töö olles või koju minnes vaheta jalanõud mugavamate vastu. Seistes tammu ühe koha peal, poes järjekorras olles tõsta jalg ostukäru alläärele. Pikal reisil tee labajalale harjutusi, et vereringet töös hoida ning vajadusel kanna tugisukki.

Kolmandaks – kehakaal tasakaalu! Tarbi piisavalt vitamiine ning mitmekesista oma toidulauda. Pidev valesti söömine ummistab ning aeglustab veresoonte tööd.

Neljandaks – garderoob! Ümber teksad, pigistavad sokid, kõrged kontsad – kõik pigistavad ning jalgu ebaloomulikus asendis hoidvad riided ja jalanõud soodustavad veenilaiendite teket (ümber riided ka tselluliidi teket). Loomulikult ei pea oma ümber riietest totaalselt loobuma ning kontsi võib ikka kanda, siiski tuleks sellisel juhul hoolitseda oma jalgade tervise eest selle võrra rohkem ning anda ka puhkust – jahutada jalgu, kasutada rahustavaid jalakreeme, ning loomulikult kanda vahelduseks mitte pigistavaid pükse ja madalamaid jalanõusid.

Viiendaks – väldi pidevat kuumust! Kui tead,et sinu perekonnas on selline haigus päritav jahuta oma jalgu ning väldi ka pidevat kuuma külblust.

Ennetamine on parim ravi ja lihtsaim võimalus nautida kauneid jalgu ja kerget tunnet. Meile on antud teadmised ja võimalused haiguse ennetamiseks ning raviks – kasutagem neid ja nautigem kvaliteetsemat ja kaunimat elu.

Päikest ning positiivsust!

Kelli Palmiste
Eviva OÜ