Vesi

Vett tuleb juua nii pärast trenni kui ka pärast massaažis käimist. Pärast massaaži on vee joomina oluline kuna massaaž on lihase jaoks nagu passiivne trenn, seega vajab organism ainevahetuse kiirenemise tõttu meie endi käest lisa abi, et mõju paremini ning kiiremini toimima hakkaks. Mida annab ka vesi meile veel ja miks ta meie organismile nii vajalik ja hea on?

Miks on vesi meile hea?

  • Meie organism ei saa alati aru, kas tal on janu või nälg. Enne kui ampsad mõne lisapala söögikordade vahel, joo klaas vett, kui näljatunne püsib, võta üks õun, banaan või peotäis pähkleid – see on looduslik, vitamiinirikkam ning organismile omasem kiirtoit, kui miski muu.
  • Ka aitab pool tundi enne söömist klaasi vee joomine vähendada söödavaid koguseid. Lisaks aitab enne tarbitud vesi ainevahetusel paremini tööd teha ning puhastada organismi jääkainetest.
  • Kui te tahate kaua noorena püsida on samuti vee joomine hea. Ebapiisava vee tarbimise puhul peavad rakud tegema lisatööd, üleväsinud rakud ei suuda aga taastuda ning hävinevad. Andke oma kehale jõudu tööd teha ja pange oma nahk särama.
  • Lisaks naha vananemisele mõjub ka vee mitte joomine juustele – vajalikud toitained ei jõua peanahani kui vett on vähe.
  • Stress, väsimus ning mõttejõu puudumine on samuti vee puuduse tagajärg. Organism on stressis, kuna tal pole millega tööd teha.
  • Lihaskrambid, liigesvalud ja jäikus on samuti veepuuduse üks sümptomeid.
  • Vee joomisega peavalude ja migreeni vastu ? Jah tihtipeale on ka siin ebapiisava vee tarbimine põhjuseks – niiet klaas vett terviseks!

Kas on võimalik liiga palju vett tarbida ja sellega halba endale teha ?Untitled

On küll, kui tarbida liialt palju peavad neerud tegema lisatööd ning see on jällegi kurnav.

Kui palju ma päevas vett siis lõppude lõpuks tarbima pean???

Tervise arengu instituudi toitumisekspert Tagli Pitsi selgitas, et inimese organismi veevajadus on 28-35 milliliitrit kehakaalu kilogrammi kohta.

«Näiteks on 60 kilo kaaluva inimese päevane veevajadus 2,4 liitrit. Põhikoguse sellest veest saame toiduga – puu- ja köögiviljadest, supist, teest, mahladest ja muudest jookidest. Vee, mineraalvee või puuviljatee osakaaluks võiks jääda ligikaudu 1-1,5 liitrit vett päevas,» möönis ta. http://www.tarbija24.ee/414009/kui-palju-vett-tuleks-paevas-tarbida

Niiet vett jooma – liitri  puhast vett päevas ikka suudab ära juua.
Hoolige enda ja oma lähedaste tervisest!

Kelli Palmiste
Eviva OÜ