Registreeri massaaž‎ile

Liitu Uudiskirjaga

Vitamiinid ja seos migreeniga

Migreen on sellist tüüpi peavalu, mille küüsis vaevlevad paljud. See võib rünnata ilma ette hoiatamata ükskõik millal ja seda väga äkki. Seda tüüpi peavalu nõuab enamasti kannatajal oma päevaste tegemiste katki jätmist ja tähendab pika aega peavaluga võitlemist. Nüüdseks on uuritud ja jõutud tulemuseni, et migreeniga võitlejail võib olla organismis teatud vajaka jäämisi ja seetõttu ka selline peavalu ründab.

Kui peavalusid on mitmeid eri tüüpe siis migreen on üks niieöelda „populaarsemaid“. Mõningatele tähendab see mitte millegi nägemist peale häguste täppide, kuni nendeni, kes vaevlevad koleda peavalu käes, mis viib pikali olemiseni terveks ülejäänud päeva(de)ks. Lisaks veel iiveldus, valgustundlikus ja mõningatel juhtudel lausa oksendamine.

Mis migreeni põhjustab?

Selge on see, et migreen ei ole naerukoht ja tava valuvaigistid ei tee siin just palju ära. On erinevaid uurimusi, mis peavad süüdlaseks ka ilmamuutust, eriti neile, kes elavad kuuma temperatuuriga maades, ka liigne suhkru tarbimine kasvõi paari päeva jooksul võib saada saatuslikuks. Veel  üks tähelepanek on serotoniini taseme muutus sinu ajus, isegi ajju voolava vere hulk on üks  põhjuseid. Nagu näha on muutujaid palju, kuid järgneva muutus võib tähendada üsna suurt migreenide hulga vähenemist sinu päevades.

Ehk siis sa saad mõõta kas sul on vitamiini vaegus või mitte.

Millised vitamiinid on teguriteks?

Niisiis on leitud seos vitamiinide B6, B12, D ja foolhappe puuduse ning migreeni vahel. Kui sul on nende vitamiinide puudus tõstab see migreeni tekke riski lausa 300 % !

Kas toidud võivad migreeni tekitada?

Tõepoolest on ka leitud mõningaid seoseid järgnevate toiduainete ja migreeni vahel

  • Anšoovisedmigreeni
  • Avokaado
  • Banaan
  • Kofeiin
  • Juust (vana)
  • Šokolaad
  • Sitruselised
  • Viigimarjad
  • Heeringas
  • Läätsed
  • Pähklid
  • Herned
  • Töödeldud liha
  • Rosinad
  • Vaarikad
  • Punased ploomid
  • Sardiinid
  • Soja kaste
  • Vein

Loomulikult ei tohi seda nimekirja võtta 100% tõe pähe, mõnele inimesele mõjuvad osa neist asjadest, mõnele mitte ükski, teisele kõik  ja kolmandale mõjub teatud kogusest üle minemine.

Mis veel meid mõjutab?

Ka on üheks suureks põhjustaks lisaks välistele suurtele mõjutajatele nagu ilm ka väsimus. Magamatus viib kurnatuseni, kuid see võib ka põhjustada migreeni. Nagu ka rõhumuutused, söögikordade vahele jätmine, välkuvad tuled või isegi teravad lõhnad nagu värv, kemikaalid või mõne inimese parfüüm.

http://bit.ly/2ivHdOW

Mida teha?id-10036718

  • Hea variant on pidada päevikut – mida sa sööd ja mida sa teed – ehk koorub siit välja mingi muster, mis aitab migreene vältida.
  • Kindlasti kontrolli oma vitamiinide taset
  • Viibi palju värskes õhus ning tee trenni – heoluhormoonid ning treenitud lihased aitavad pingeid vältida
  • Ka massaaž annab tulemusi, kui leiate inimese, kes teab mida ta teeb ning te teete vähemalt paar korda aastas massaažikuuri (5-10 korda nii, et käite vähemalt korra nädalas,ideaalis 2 korda. Ja kuuride vahe peal korra kuu, kahe tagant)   

Olen ennegi  kirjutanud migreenist (http://www.eviva.ee/migreen-ja-abi/),  ka kobarpeavalust (http://www.eviva.ee/kobarpeavalu/) . Üks ühine nimetaja on, et kumbki neist valudest pole kerge kogeda ja lahendusi leida ei ole alati nii kerge, et magad korralikult ja mõnda asja ei söö. Õnneks on aga siiski võimalik üsna palju ära teha ja tänu sellele koledaid valusid kui mitte päris vältida siis nende tekkimist vähendada.

Tervist ning positiivsust!

Kelli Koppelmann
Eviva OÜ