Vitamiinide/mineraalide puudus

Kuidas mõjub ainete puudus?

Et meie organism töötaks laitmatult, meil oleks hea olla, kaal oleks paigas ja tuju hea peab toitumine olema mitmekesine ning mineraalide ja vitamiinide varu kehas piisav. Tihtipeale ei oska me aga arvatagi, milles on põhjus, kui sümptomid tunduvad kerged ja arstile neist väga rääkida ei tahaks. Valehäbi aga ei tohiks tunda, seega järgnevalt mõningad vajalikud ained ja sümptomid kui  meil on neist puudus.

Raud – rauapuudusaneemia on toidus sisalduva raua vähesusest või tavalisest suurema rauakaotuse ( verejooks) põhjusel tekkinud aneemia. http://www.dreamstime.com/-image21091550Sellisel puhul on organismis häiritud erinevate kudede normaalne füsioloogiline töö, lisaks on see kehvveresuse sagadaseim vorm, mis esineb igas eas ja on enim toitumisega seotud haigus maailmas.

Sümptomid: esmane rauapuuduse tunnus on täiskasvanutel krooniline väsimus ja lastel ärrituvus. Teised sümptomid on tingitud aneemiast: naha ja limaskestade kahvatus ,üldine nõrkus, peavalu, koormusel tekkiv hingeldus ja südamepekslemine, maitse- ja lõhna tundlikkuse häire.

http://www.med24.ee/

Magneesium – magneesium on vajalik lihaskoe lõõgastumisel ja närvitalitlusel. See mineraalaine lõõgastab veresooni  ja on oluline südamelihase häireteta tööks. Lisaks vähendab see trombide teket ja kui magneesiumi on vähe põhjustab see kaltsiumi ja naatriumi kuhjumist organismis, mis vereringet häirides tõstab vererõhku, mis omakorda võib viia südamearütmia ja rabanduseni. Kas on magneesium oluline luukoele, sest kui magneesiumitase on madal ei jää kaltsium luudesse ja ka rasvade ainevahetus on häirunud põhustades kolesteroolisisalduse tõusu veres. Kõige enam on magneesiumi südames, maksas ja neerudes.

Sümptomid: esimeseks on valulikud jalakrambid ja n.ö. sipelgad kätel, jalgadel, silmalau tõmblemine, püsiv väsimus ja närvilisus. Kui magneesiumipuudusele tähelepanu ei pööra võib see viia kõrgenenud vereõhu, diabeedi või südame-veresoonkonna probleemideni.

www.sudameapteek.ee

Seleen – Seleen on osana paljudes organismi jaoks olulistes ensüümides, mis reguleerivad rakkude tegevust ning kaitsevad neid.

Sümptomid: Pikaaegsel seleeni puudusel võib tekkida erinevate organite rakkude kahjustus, mis viib haiguse tekkeni – südamelihase kahjustus, eesnäärme kasvaja, kilpnäärme aktiivse hormooni taseme langusest tingitud ainevahetushäired, depressiivsed meeleolud ajurakkudes tekkinud muutustest jne. Seleeni liig võib tekkida, kui seda tarvitada pikalt üle 200 mikrogrammi päevas – ilmnevad närvilisus, oksendamine jne.

http://hoiatervist.delfi.ee/varia/seleen-toetab-tervist.d?id=23960761

Kroom – See mikroelement reguleerib terve fermendikompleksi tööd, mis juhib süsivesikute, rasvade ja kolesterooli ainevahetust 1338676t81hd819inimorganismis. Krooniline kroomi puudus on suhkrutõve sagedaseks tekitajaks ning samuti sellega kaasneva ateroskleroosi ja rasvumise põhjustajaks. Kroomi defitsiidi korral väheneb rakkude insuliini vastuvõtlikkus, mille tulemusena rakud ei omasta enam glükoosi ning tema hulk veres kasvab. Pärssides isu magusa järele, aitab kroom kergemini vastu pidada süsivesikutevaesele dieedile.  Tervel inimesel on kroomi tase normist veidi kõrgem – see on glükoosi täieliku omastatavuse tundemärk. Palju kroomi leidub maksas, koorega keedetud kartulis, veiselihas, värskes juurviljas, jämeda jahvatusega täisterajahust valmistatud leivas, nisuidudes, ubades ja kruupides.

Sümptomid: Südame ja vereringeprobleemid, diabeedi risk, magusaisu, ärevus, lihasnõrkus, väsimus, tujtumuutused.

http://www.heatunde.eu/

Mineraale ja vitamiine, mida peaksime tarvima on loomulikult palju ja veel. Ei tasu kohe ära ehmatada, et nüüd on kõige puudus ja peab multivitamiine ostma või kindlasti on ühe või teise aine puudus. Et teha kindlaks milline täpselt on meie organismi vajadus, soovitan pöörduda näiteks siia http://bit.ly/1xcTSpb

Lisaks soovitan üle vaadata järgneva lehe http://www.toitumine.ee/ . Seal on kirjas erinevate vitamiinide ületarbimise ja puudujääkide sümptomid, milleks neid vaja on ja kust neid looduslikult toidukaudu kätte saab. Kindlasti lugeda ka toitumise ja müütide kohta samalt lehelt. Meid hirmutatakse tihtipeale üleliia, peamine on ikkagi jälgida koguseid, toituda mitmekesiselt ja süüa vähem kui tarbime.

Kui toitumine on korras ütleb meie keha meile aitäh – me pole väsinud, ülekaalus ega närvilised. Vahel tundub korralik toitumine meeletult kallis, tüütu, aeganõudev ning omakorda stressitekitav. Siinkohal tasub aga mõtelda, kuidas oma päeva tahame veeta – uneudus ja ärritunult või heas tujus ning jõudsalt. Samuti ei ole raskema haiguse ennetamiseks teinekord rohkem vaja kui aastas korra või paar mõningate vitamiinide,mineraalide kuuri tegemine.

Ennetus on parim ravi –hoolige enda ja oma lähedaste tervisest!

Kelli Palmiste
Eviva OÜ